jueves, 31 de diciembre de 2009

Conclusions de les TIC

Aquesta assignatura ha estat diferent a totes les que he fet mai, ni tan sols al cicle hi havia una assignatura que s'assemblés a aquesta, per la qual cosa no sabia ben bé quins eren els objectius d'aquesta i la manera en la qual es duria a terme.
A nivell del dia a dia de l'assigantura ha estat senzilla de portar, ja que podiem abançar treballs i el blog a classe, a més dels aprenentatges sobre com utilitzar les noves webs que estem fent servir. Jo mai havia tingut un blog en la meva vida, i tampoc havia estat una de les meves aspiracions, però he aconseguit saber-lo fer i a més sé fins i tot pujar les fotos.
Sobre els textos que ens hem llegit a classe crec que tots ells ens han fet reflexionar sobre la influència de les noves tecnologies a les nostres vides i al nostre entorn, crec que una cosa interessant en la que ens fa pensar, o com a mínim a mi, és que hi ha persones que pensen en aquestes coses que potser ningú no hi pensa o no s'ha plantejat mai.
En relació a les activitats que hem fet una que em va agradar força va ser veure el video sobre el consum que fem, va ser realment revelador i al mateix cop aterrador veure com estem destruïnt el planeta dia a dia. També va ser molt divertida la tecnoautobiografia, amb la qual vaig poder veure la influència de la tecnologia al llarg de la meva vida, realment em va portar molt bons records i em va fer pensar en el meu futur, en que les coses van molt ràpid i en quin estat estaria el nostre planeta, sobreviurà, tindrà un futur?
El video de l'Oscar Brahim em va agradar, va ser interessant veure com la vida d'algú no funciona perquè no es vol adaptar al sistema. Molts de nosaltres desitjariem tenir una altra vida, poder viure sense dependre dels diners i que el que importés fos el pensament i la bondat de les persones, però és impossible, ja que si intentes viure així no tindràs res, seràs pobre, potser valoraran la teva intel·ligència o la teva personalitat, però aquests que et valoraran no et faran viure millor.
Amb la wiki més que aprendre a fer un projecte he après a fer funcionar una de les webs 2.0 que ni tan sols sabia que existia, per mi i per la meva companya Silvia va ser tot un repte, ja que no només erem un grup més reduït (escollit per nosaltres), sinó que cap de les dues tenia idea de com funcionava. Finalment vam fer un projecte anomentat "Protégelos" que són tallers d'informàtica per a pares preocupats per la seguretat dels seus fills a internet.
Va ser un projecte nou i dinàmic. La fira de presentacions de les altres wikis va ser interessant, vam poder veure els projectes de molts grups i les ganes que hi havien posat a l'hora de fer-lo. Tots els projectes estaven molt bé, molt elaborats i treballats, però hi faltava una cosa clau en alguns d'ells, realisme. Això no és culpa dels estudiants, sinó de que l'assignatura ha estat posada al primer any i al primer semestre, i per tant la gent no coneix els col·lectius pels quals realitza aquest projecte. Crec que aquest ha estat un fallo important, però imagino que el pròxim any serà diferent.
Per la resta tot molt bé, dinàmica i entretinguda.
I encara em queden alguns dubtes sobre aplicacions del blog i de les wiki, que amb el temps espero acabar solventant i si tot va bé poder-les fer servir de cara a un futur per a realitzar un projecte real.

Una salutació a tots i a totes que en alguna ocasió heu llegit el meu blog!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario